دسته‌بندی نشده

یاتاقان موتور چیست؟

یاتاقان موتور چیست؟ - فروشگاه اینترتی لوازم یدکی خودرو در کرج -

یدکی فوری فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو ، با قیمت مناسب و ارسال به سراسر ایران با ۲۵ سال سابقه درخشان در زمینه لوازم یدکی خودرو در کرج می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت یاتاقان انواع اتومبیل با شماره ۰۲۶۳۶۷۱۲۳۵۹ تماس حاصل نمایید.

یاتاقان چیست؟

در حال حاضر همچنان متداول ترین موتور، موتور احتراق داخلی (موتور پیستونی) می‌باشد که مورد استفاده در صنایع خودروسازی است، حتی اگر وسایل نقلیه الکتریکی با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به سرعت محبوب شوند.

موتورهای احتراق حاوی چندین یاتاقان هستند و از یکی از چرخش های میل لنگ به عنوان یاتاقان اصلی یا یاتاقان موتور نام برده می‌شود.

عملکردهای اصلی یاتاقان‌ها:

  • کاهش اصطکاک
  • پشتیبانی از قطعات دستگاه یا عناصر دستگاه
  • تحمل لودهای شعاعی یا رانش
  • عملکرد یاتاقان‌های اصلی موتور پشتیبانی از میل لنگ و اجازه چرخش در حین کار موتور است. یاتاقان‌های اصلی در لنگه نصب می‌شوند.

پرسش ها و پاسخ های مرتبط در مورد یاتاقان:

تعویض یاتاقان های موتور چقدر هزینه دارد؟

هزینه تعویض یاتاقان های موتور به میزان تعمیرات شما بستگی دارد. در برخی موارد، موتور شما ممکن است به میل لنگ جدید، میله‌های اتصال و پیستون جدید، زنجیر تایمر و یاتاقان های میل بادامک نیاز داشته باشد.

اگر مجبورید همه این قطعات را تعویض کنید، توصیه می‌شود مجموعه موتور کامل را تعویض کنید.

چه عواملی باعث خراب شدن یاتاقان موتور می شود؟

مهم‌ترین عاملان خراب بودن یاتاقان موتور عبارتند از:

  •  روغن کاری ناکافی
  •  کثیفی و یا بقایای آن
  •  جدا شدن مونتاژ
  •  خرد شدن‌یاتاقان
  •  اضافه بار
  • جوش خوردن داغ یا تحمیل بارهای زیاد.

منظور ازیاتاقان زدن چیست؟

هر عواملی که موجب دفرمه شدن یا آسیب دیدن یاتاقان‌ها شود، به صورتی که‌یاتاقان به میل لنگ بچسبد یا بیش از حد از آن فاصله بگیرد، لایه روغن دیگر قادر نخواهد بود به درستی فضای خالی میان این دو را پر کند؛ در اصلاح به این وضعیت گفته می‌شود که موتوریاتاقان زده است.

علت یاتاقان زدن چیست؟

هر عاملی که موجب شود روغن با شدت و به مقدار مناسب به یاتاقان‌ها نرسد، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به یاتاقان‌های موتور شود.

همچنین هر زمانی که دمای کارکرد موتور بیش از حد افزایش یابد و این ازدیاد حرارت سریعا برطرف نگردد، در نهایت افزایش گرما منجر به انبساط حجمی بیش از حد میل لنگ و یاتاقان‌ها شده و فضای خالی میان آن‌ها که باید به وسیله‌ی لایه باریک روغن پر شود، از بین خواهد رفت. بنابراین میل لنگ نمی‌تواند مانند روال همیشگی به حرکت دورانی خود ادامه دهد و این مسئله در نهایت پیشرانه را از کار خواهد انداخت.

در پایان به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز عیب در عملکرد یاتاقان‌ها، از روغن استاندارد در پیشرانه استفاده کرده و طی بازه‌های زمانی معین و حتی پیش از موعد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

همچنین سعی کنید ضمن وارد نیاوردن فشار بیش از حد به موتور، همواره نسبت به عملکرد صحیح مجموعه سیستم خنک کننده و ترموستات و نیز کافی بودن میزان مایع روانکار و خنک کننده در پیشرانه اطمینان حاصل فرمایید.

یدکی فوری فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو ، با قیمت مناسب و ارسال به سراسر ایران با ۲۵ سال سابقه درخشان در زمینه لوازم یدکی خودرو در کرج می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت یاتاقان انواع اتومبیل با شماره ۰۲۶۳۶۷۱۲۳۵۹ تماس حاصل نمایید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code