دسته‌بندی نشده

پمپ آب اتومبیل چیست و چه کاری انجام می دهد؟

پمپ آب اتومبیل چیست؟ - فروشگاه اینترتی لوازم یدکی خودرو در کرج

یدکی فوری فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو ، با قیمت مناسب و ارسال به سراسر ایران با ۲۵ سال سابقه درخشان در زمینه لوازم یدکی خودرو در کرج می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت پمپ آب و لوازم یدکی خودرو انواع اتومبیل با شماره ۰۲۶۳۶۷۱۲۳۵۹ تماس حاصل نمایید.

پمپ آب اتومبیل چیست؟

پمپ آب برای عملکرد موتور خودرو حیاتی است زیرا باعث می‌شود تا مایع خنک کننده از طریق بلوک موتور، شیلنگ‌ها و رادیاتور حرکت کند و دمای کارکرد مطلوب را حفظ کند. توسط یک کمربند مارپیچ (کمربند لوازم جانبی یا کمربند کمکی) از قرقره میل لنگ رانده می شود.

پمپ آب یک ماشین از پره‌های پروانه و نیروی گریز از مرکز برای انتقال آب خنک شده به داخل موتور ماشین استفاده می‌کند – یا بهتر است بگوییم ژاکت آبی که در اطراف سیلندرهای موتور قرار دارد، جایی که فرآیندهای احتراق انجام می‌شود.

کار پمپ آب

هنگامی که آب به دور موتور جریان یافت، توسط شیلنگ‌ها به رادیاتور منتقل می شود، معمولاً در قسمت جلوی اتومبیل ، جایی که با حرکت هوا روی باله‌های راد ، آب خنک می‌شود. سپس از رادیاتور خارج می‌شود و دوباره به داخل پمپ آب، جایی که فرآیند از ابتدا شروع می‌شود، می‌ریزد.

مشکلات پمپ آب اتومبیل

پمپ‌های آب می‌توانند از چند مشکل رنج ببرند:

صدای سنگزنی از پمپ آب، نشان دهنده یاتاقان‌های فرسوده است. بعضی اوقات می‌توانند جایگزین شوند اما تهیه پمپ جدید آسان ترین راه ممکن است.

نشت آب از پمپ می‌تواند نشانه خرابی مهر و موم شافت یا واشر بین پمپ و موتور باشد. اگر این مهر و موم شافت باشد، کل پمپ باید تعویض شود، اما اگر این واشر باشد، پمپ را می‌توان جدا کرد ، یک واشر جدید نصب می‌شود و پمپ اصلی تعویض می‌گردد.

همزمان بررسی کنید که همه شیلنگ‌ها سالم هستند و نشتی ندارند.

برخی از پمپ‌های آب مدرن دارای پروانه پلاستیکی (پره های فن) هستند و این مخزن گاهای اوقات خراب می‌شوند. این منجر به ارتعاشاتی می‌شود که به نوبه خود باعث خرابی پمپ می‌شود.

نگهداری یک پمپ آب سالم آسان است: شما باید مطمئن شوید که خنک کننده موتور در وضعیت خوبی قرار دارد و مقدار ضد یخ آن به درستی است.

دومی یخ زدگی آب را در دمای سرد متوقف می کند و به عنوان یک بازدارنده زنگ زدگی عمل می‌کند، از شکستن ذرات کوچک در داخل موتور و پوشیدن قطعات پمپ جلوگیری می‌کند.

پمپ آب چگونه کار می‌کند؟

  • در بیشتر وسایل نقلیه، موتور کمربند پمپ آب را می‌چرخاند و محور پمپ آب را می‌چرخاند.
  • محور به یک سری پره‌ها متصل است که با همان نیز می‌چرخد.
  • حرکت چرخشی، مکش ایجاد کرده و آب را از رادیاتور می‌کشد
  • وقتی آب به پمپ می‌رسد، نیروی گریز از مرکز آن را به دیواره‌های خارجی پمپ پرتاب کرده و به سمت تخلیه بلوک موتور می‌رود. آب از طریق سرسیلندرها عبور کرده و دوباره به رادیاتور تخلیه می‌شود و در آن جا فرآیند دوباره شروع خواهد شد.

پمپ آب به طور معمول چه مدت دوام می آورد؟

از آن جا که پمپ آب تأثیر قابل توجهی در عملکرد ماشین شما دارد، این بخشی است که می‌تواند برای مدتی دوام بیاورد. از آن جا که با تسمه تایم کار می‌کند، توصیه معمول این است که همزمان با تسمه تایم، پمپ آب را تعویض کنید، زیرا هر دو در یک منطقه از موتور شما قابل دسترسی هستند و با داشتن این دو می‌توانید در هزینه‌های کار صرفه جویی کنید. خدمات انجام شده در یک بار

اگر چه بسته به نوع خودروی شما واریانس وجود دارد، اما بیشتر تسمه‌های تایم بین شصت تا نود هزار مایل طول می‌کشند. در بیشتر موارد، می‌توانید انتظار داشته باشید که پمپ آب شما این مدت طولانی دوام بیاورد و از هر گونه مسئله تأسف آور جلوگیری کند.

اگر مالک یا خریداری یک وسیله نقلیه دست دوم هستید، می‌توانید با استفاده از گزارش تاریخچه وسیله نقلیه، آخرین زمان تسمه تایم و سرویس پمپ آب را پیدا کنید و از این اطلاعات برای برنامه ریزی نگهداری خود استفاده کنید.

قیمت پمپ آب اتومبیل

در یدکی فوری فروشگاه اینترنتی قطعات خودرو با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود، به دلیل نوسانات قیمت در بازار قطعات خودرو، برای اطلاع دقیق از قیمت و خرید پمپ آب انواع اتومبیل و لوازم یدکی خودرو در کرج با شماره ۰۲۶۳۶۷۱۲۳۵۹ تماس حاصل نمایید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code